Wednesday, January 1, 2014

Lectia 1: Nu e usor sa devii hacker!


Majoritatea hackerilor din Romania sunt simpli executanti ai unor tutoriale gasite pe internet, pun in practica aceste tutoriale fara a intelege substratul – intr-un final sfarsesc a fi prinsi pentru lucruri marunte si considerati infractori.

Ca sa devii hacker ai nevoie de atitudine si curiozitate. Cultivarea atitudinii de hacker consta mai mult in dezvoltarea competentelor in limbaje de programare decat executarea unor stereotipii create de cineva, postate pe internet si folosite de foarte multi.



Sa fii hacker inseamna sa ai imaginatie si sa creezi, nu sa executi robotic. Sa furi ceva sau sa produci dezastre in sisteme informatice nu te face hacker, te face infractor.

Majoritatea oamenilor cred ca hackerii sunt doar niste infractori, dar aceasta conceptie a inceput sa se schimbe in ultimii ani. Mai nou, universitati prestigioase educa tinerii in tainele hackingului, networking-ului, si manipularii sistemelor informatice deaorece, meseria de hacker a devenit una foarte cautata si extrem de bine platita.

Desi am sa incerc sa te invat cu pasi mici tainele hackingului, s-ar putea ca Lectia 1 sa te sperie putin. Am sa iti prezinta o lista de informatii ce te vor face sa devii hacker de succes. Timpul si spatiul nu imi permite sa iti dau absolut toate detaliile necesare de aceea ma bazez pe curiozitatea si dorinta ta de invatare. Am sa iti dau insa resurse de unde poti gasi mai multe informatii si tutoriale. Daca nici astea nu iti sunt de ajuns apeleaza la prietenul tau cel mai bun, GOOGLE. Cauta pe Google si vei gasi orice ai nevoie.

Pasul 1: cel mai important INVATA LIMBA ENGLEZA!

Pentru ca foarte multe informatii utile nu se gasesc in limba romana, iti sugerez sa inveti limba engleza. Stiu ca pare un sfat extrem de greu de urmat, dar in hacking ai nevoie, si cand zic limba engleza ma refer la intelegere. Ca si hacker nu ai nevoie sa vorbesti frumos si cursiv, ai nevoie sa intelegi. Limba engleza este limba internationala a sistemelor infromatice si tenicii.

Ca si hacker trebuie sa intelegi perfect nu sa vorbesti perfect engleza.

Pasul 2: Renunta la Windows / Mac Osx

Iti sugerez sa renunti in a mai controla computerul folosind excesiv mouse-ul. Instaleaza o varianta de linux si invata sa folosesti Terminalul, comezile specifice pentru orice. Invata sa faci lucruri marunte, cum ar fi copierea unui fisier dintr-o parte in alta, prin comenzi. Incearca sa intelegi cum se intampla asta si foloseste comenzi pentru orice lucru marunt pe care in trecut il faceai folosind mouse-ul. In Lectia 3 iti voi dezvalui si eu foarte multe comenzi utile.

In spatele oricarei interfete grafice ruleaza un cod, iar in spatele oricarei linii de cod se afla un impuls electric, asa functioneaza un computer – explicat in mare.

Iti recomand sa instalezi Kali-Linux, este o versiune bazata pe platforma sistemului Debian Linux. Kali-Linux este special creat pentru toate tipurile de hacking si il poti copia gratuit de aici http://www.kali.org/

In urmatoarea lectie am sa iti arat cea mai usoara metoda de instalare a Kali-Linux in calculatorul tau. Pana atunci ar fi bine daca ai citi pe internet mai multe despre Kali-Linux, acest urmas al Backtrack Linux.

Pasul 3: Incepe sa inveti programare (nu o sa te invat eu asta dar iti dau suficiente resurse)

Daca stii deja sa programezi intr-un anumit limbaj de programare este foarte bine. Invata mai mult de un limbaj de programare. Iata ce va trebui sa mai stii(si nu numai):

C++, este unul dintre cele mai puternice limbaje in computer programming. Este necesar sa stii acest limbaj deoarece multe aplicatii software si sisteme sunt scrise in C++ sau precursorul sau C.

JAVA, un limbaj de programare special, destinat oricarui device electronic. Are o caracteristica speciala, si anume foloseste bytecode si apoi transforma totul in machine code(cauta pe Google ce inseamna asta). Atfel este folosit pt development de programe software pentru computere, pt web development dar mai ales pentru dezvoltarea aplicatiilor destinate device-urilor mobile (telefoane mobile, GPS, raspberry PI). Este, dea seamnea, folosit cu succes pentru protejarea datelor din mediul online.

PHP, foarte des folosit in mediul online. Cand stii cum functioneaza un website stii cum sa ii cauti vulnerabilitati, sa ii compromiti securitatea dar mai ales cum sa ii imbunatatesti securitatea.

Python si Ruby, doua limbaje de programare extrem de utile in activitatea de hacker. Poti scrie linii de cod direct in bash-shell (cauta pe net termenul si afla ce inseamna). In curand am sa pregatesc cateva tutoriale de Python si Ruby(revin-o pe site din can in cand si vezi tot ce e nou).

Pasul 4: Utilizeaza / Exploreaza mai multe sisteme de operare.

Cum am spus si mai devreme, in cazul limbajelor de programare, daca stii cum functioneaza un software/ sistem, stii cum sa il abordezi. In lectiile urmatoare am sa te invat cum sa folosesti Virtual Box / Virtual Player / Virtual Machine, si cum sa folosesti Windows, Mac OSx, Solaris sau alt sistem de operare fara sa fie nevoie sa le instalezi pe calculatorul tau.

Pasul 5: Invata concepte de retelistica (Networking)

Va trebui sa intelegi cum sunt create retelele de calculatoare, sisteme informatice, sisteme de securitate. In cadrul cursului am sa prezint o lista a celor mai importante si o scurta descriere pentru fiecare, cautarea informatiilor detaliate este responsabilitatea ta.

Pasul 6: Incepe cu pasi simpli.
Treci prin cateva tutoriale simple de hacking, pune-le in practica, incearca sa intelegi ce se intampla dar mai ales de ce.

Pasul 7: Exerseaza cat mai mult.

Dupa ce ai invatat lucrurile de baza, nu uita sa le pui in practica, si repeta-le cat de mult posibil, pana simti ca ti le-ai insusit si ai putea sa le reproduci cu usurinta.

Aici se incheie Lectia 1, o lectie de informare. Daca nu te-ai speriat de ce urmeaza, te invit sa treci la urmatoarea lectie.

Nu uita sa spui si prietenilor tai despre blogul meu, viziteaza-mi profilul de facebook si daca ai intrebari scrie-mi un comentariu mai jos.


76 comments:

  1. sint interesat clar vreau sa devin expert dar si sa gasesc un loc de munca in dk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In meseria asta nimeni nu cere diploma. Daca reusesti sa gasesti vulnerabilitati intr-un anumit sistem, esti angajat. Joburi in domeniu se gasesc si in Danemarca, dar foarte multe sunt in UK - sunt foarte multe firme de web development si au nevoie de ethical hackers care sa le testeze platformele online.

      Contacteaza-ma in privat, pe Facebook, sa iti dau mai multe resurse de unde sa inveti rapid, sa nu fii nevoit sa astepti dupa lectiile mele (postez si eu in functie de timpul liber).

      Delete
    2. Salut , stiu ca a trecut ceva timp de cand ai postat , dar as vrea sa ma contactezi pe id-ul de skype : ghipsm , pentru a ma invata , o sa iti fiu loial
      PS: Ma pricep destul de bine in calculatoare
      Motiv : Sunt multe motive dar unul dintre ele este ca vreau sa ma apar , asa ca vreau sa imi fac cel mai bun sistem de securitate ONLY FOR ME si apoi poate o sa il pun la vanzare ;)
      TE ROG CONTACTEAZA-MA !!!

      Delete
    3. buna , vreau sa invat si eu. dami o adresa de skype sau mess, sau email sau gmail ,

      Delete
    4. cand apare lectia 2 chiar vreau sa invat aceasta meserie , sunt ff curios

      Delete
  2. Salut.
    Foarte interesant!Bunul tau simt este pur si simplu dezarmant si n-am cuvinte.Vreau sa invat pentru mine deaorece am cazut victima aiure fara sa fac nimic sau sa vb urat cu cineva.Mai mult as vrea sa invat sa ma apr si pur si simplu din placere.Fiind o fosta victima nu am sa folsesc asa ceva in sensul rau.As dori sa invat chiar daca ma 37 de ani.Crezi ca este tarziu?!
    Eu oricum vreau sa ma apuc de preba serios,chiar imi fac un caiet special(ca sa fac-batranetea) pentru a imi lua notite.Cred ca peste 7-8 zile ma apuc serios de treaba.Sunt prins cateva zile si nu am ce sa fac.
    p.s.-esti un baiat tare de treaba si ai respectul meu.
    Cu stima si respect
    Laurentiu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri. Mesajele, comentariile si aprecierile primite pe Facebook, email sau aici pe blog m-au bucura foarte tare si m-au facut sa vreau sa dezvolt acest curs online.

      Raspuns la intrebarea "Crezi ca este tarziu?"
      Niciodata nu e tarziu, am coleg de facultate ce are 43 de ani, pe www.codeacademy.org am vazut o utilizatoare ce marturisea ca la 56 de ani a invatat sa programeze si ca acum are un loc de munca in IT. Varsta nu este un impediment. In lumea IT esti apreciat si platit pentru abilitatile tale. Nu intereseaza pe nimeni ce varsta ai sau ce metode de invatare folosesti (caiet si pix sau tableta). In foarte multe cazuri nici macar diploma nu conteaza, ci doar abilitatile practice.

      Discutia despre varsta imi aduce aminte de strabunica mea ce a trait 100 de ani. De multe ori imi umplea zilele cu diverse povesti de viata, avea ce sa imi povesteasca. Insa uneori isi incepea povestile cu o expresie de genul "Cand eram eu tanara la 67 de ani" si atunci eu faceam ochii mari de mirare.

      Asadar, poti considera ca esti inca in prima tinerete, depinde carei limite de varsta te raportezi.

      O zi frumoasa!

      Delete
  3. Respect ptr u frate...rar asa oameni...sti cat miam dorit sa fac un curs din asta?si uite ca lam gasit...daca voi avea vreodata nelamuriri,unde pot de tine?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru aprecieri! Cel mai usor ma poti gasi pe Facebook, in curand am sa fac o pagina de contact aici pe blog ( dar momentan lucrez la lectiile 7 si 8). S-auzim de bine!

      Delete
  4. Foarte bine ,bravo .Vreau sa anvat si eu .

    ReplyDelete
  5. Foarte bine,bravo.Sa lucrezi an continuare ca si eu vreau sa anvat.

    ReplyDelete
  6. Salut, am un frate care este destul de bun in domeniul acesta, la inceput se ocupa la fel sa puna in aplicare pana a venit politia la dresa sa, dar dupa s-a ocupat in repararea calculatoarelor, nu pot sa numar cate a reparat, si deasemenea vroiam sa ma apuc si eu dar nu stiam cu ce sa incep dar multumita site-ului tau mi-am dat seama.
    Apreciez asta!

    ReplyDelete
  7. Ii foarte interesant articolul si te felicit pentru asta. Bafta in continuare si am sa citesc cu interes posturile tale. Eventual daca ai putea recomanda si cateva carti , cred ca ar fi de folos. Te salut !

    ReplyDelete
  8. Salut.nu stiu,adica nu reusesc sa instalez kali linux in virtualbox.cand ajunge la 61% se opreste si imi spune ca nu se poate instala.multumesc anticipat

    ReplyDelete
  9. Salut!E foarte bun blogul as vrea sa invat si eu asa ca te apreciez.

    ReplyDelete
  10. Salut...A-si dori sa invat si eu..Dar nu vreau momentan sa trec de la Windows la Linux...Poate in timp cand o sa am posibilitatea de a achizitiona un laptop o sa bag pe el Linux..Pana atunci pot invata pe Windows 7? Lasa-mi id-ul de Skype sau facebook...Sau conacteaza-ma la id:alyn.boss3 :D
    Stima si respect!

    ReplyDelete
  11. salut...te pricepi omule...dar mai putea ajuta sa imi fac un sistem de aparare foarte puternic?

    ReplyDelete
  12. FAIN

    MI-AM DORIT MULT SA FIU HACKER MERCI DE SITE!!!!

    ReplyDelete
  13. vreau sa tinem legatura
    vreau sa creiez propriul meu heck
    daca poti sa ma ajuti la creare heck-ului

    ReplyDelete
  14. vreau sa tinem legatura
    vreau sa creiez un heck
    daca poti sa ma ajuti te rog sa imi dai numele ta de pe facebook

    ReplyDelete
  15. vreau sa ma inveti si pe mine
    vreau sa imi creiez propriul meu heck
    daca poti sa ma ajuti lasami adresa ta de skipe sau de facebook

    ReplyDelete
  16. man vreau sa ma ajuti la creare unui heck
    lasami adresa ta de skipe sau facebook
    te rog vreau sa folosesc heckingul in scop bun

    ReplyDelete
  17. te rog ajutama sa sparg un cont facebook care mia fost furat

    ReplyDelete
  18. as vrea un hack pentru infractiune cum sa sparg sisteme de operare cum sa sparg banci sistemul informatica si as vrea sa intru pe pc cuiva si sai bag virusi mortali ma ajuta tineva si as vrea sa fur conturi bancarde or ce cont nu conteaza inafara de virtual as vrea sa deschid un fisier care are multe adrese ip pass change si eu duar sa scriu ma ajuta tineva dami un formular pe care sa invat sa stiu pe dinafara al hackului si trebuie informatica la asa ceva datimi un formular da ca stiti plizzz?

    ReplyDelete
  19. Salut vreu sa devin ce esti tu. Mereu mia placut sa desopar ceva nou . Imi place aceasta pagina si asa vrea sa sa vorbim

    ReplyDelete
  20. Salut vreu sa devni ce esti tu. as vrea sa vorbim. Mereu am vrut sa descoper ceva nou. Unde pot sa te contactez?

    ReplyDelete
  21. As dori sa invat si eu mai multe chestii despre hacking. Te rog contacteazama la Y!Messenger : r_capota@yahoo.ro

    ReplyDelete
  22. ms men acum sunt cel mai bun hacker din sat

    ReplyDelete
  23. Cum te pot gasi?

    ReplyDelete
  24. sau cum pot sa dau de tine?

    ReplyDelete
  25. Eu as vrea sa fac un hack pentru Clash of Kings un joc online. Ma ajuta cineva va rog?

    ReplyDelete
  26. Salut! As vrea un hack pentru un joc online! Clash of Kings se numeste. Ma poate ajuta cineva?

    ReplyDelete
  27. Omule am vazut ca te pricepi in ceea ce faci si as vrea sa invat si eu ceaa ce sti.Cum pot sa dau de tine?

    ReplyDelete
  28. CUM devin un un gamer priceput?

    ReplyDelete
  29. Vreau sa stiu daca persoana care o cunosc pe Facebook , poza lui e adevarata , e el s-au un nenorocit care insista a supra vietii mele!! Va rog sa ma ajutati!!

    ReplyDelete
  30. salut....foarte util blogul tau. mai putea ajuta si pe mine sa invat? id skype (agustindani1) mersi frumos si tot respectul din lume omule

    ReplyDelete
  31. eu am trecut prin toate etapele de hacking si o sa fac parte sper din gruparea anonymous

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esti foarte anonim daca iti spui numele si faci public ip tau :)) bafta

      Delete
  32. interesanta treaba, intrebarea mea este daca nu sunteti voi victime pe net,,,io va recomand sa va refaceti sistemul operativ si sa nu mai accesati pagini care va fac curiosi,, pt. securitatea voastra ,,,

    ReplyDelete
  33. interesanta treaba, intrebarea mea este daca nu sunteti voi victime pe net,,,io va recomand sa va refaceti sistemul operativ si sa nu mai accesati pagini care va fac curiosi,, pt. securitatea voastra ,,,

    ReplyDelete
  34. Foarte interesant,multumesc pt.informatii. Apreciez munca depusa. 0x1A, 0x2B, 0x3C, 0x4D, 0x5E, 0x6F

    ReplyDelete
  35. salut ! as dori sa imi scrii pe adresa mea de email , as vrea sa iti pun cateva intrebare pe baza aceste-i informatii , sunt interesat si te apreciez pentru tot ceea ce faci , amatori sunt multi care sa faca asa ceva , dar putine care sa stie cu adevarat ce sens au toate astea ...astept sa imi scrii . Multumesc !!

    ReplyDelete
  36. As vrea sa învăț de la tine.Am un IQ de 141 si am intrat primul la liceu .Am un prieten care a obținut 3 medalii de aur la Balcaniada de informatică insa nu vrea sa ma învețe.Crezi c.ai putea /ai vrea sa ma înveți?

    ReplyDelete
  37. Sincer, chiar sunt interesata sa invat aceasta "arta". O sa-ti urmaresc blogul, chiar te pricepi.

    ReplyDelete
  38. Am nevoie de o persoana care ma poate ajuta sa imi recuperez un cont de yahoo. Remuneratie negociabila.

    ReplyDelete
  39. bnlsuperstar contacteaza ma sa mi dai mai multe detalii. multumesc.

    ReplyDelete
  40. Salut! Sunt foarte interesat dea IT si sunt dispus. Să învăț ori ce ori cât îmi place foarte mult informatica si doresc sa învăț mai mult pentru mine pentru cei din jur să mă protejez mersi


    Te rog contactează-ma pe facebook add me Ionutz Ionut sau gmail Ionut69stelistu

    ReplyDelete
  41. Salut!..... Sunt foarte interesat de IT si vreau sa învăț cât de mult posibil sunt dispus ca să învăț îmi place foarte mult informatica si stiu o parte de funcționare a sistemelor windows 98/ 2000/ xp/ vista /7/8 parțial și windows 10.


    Te rog contactează-ma pe facebook Ionutz Ionut pe skype Ionutz69Ionut pe gmail Ionut69stelistu

    ReplyDelete
  42. Ati exagerat :D nimeni nu vrea sa se face full hacker. Cine e full hacker, black hat ajunge la parnaie mai repede sau mai tarziu. Si domeniul asta se imparte in subdomenii. Nu poti invata tot odata. Mai nou sunt programe speciale si usor de folosit pentru orice, atat la hacking cat si la cracking si nu trebuie neaparat linux, ele merg si pe windows. Si eu stiu cate ceva dar nu vreau sa stiu mai mult ca e periculos. Frumos blogul, zice in mare cam cu ce se mananca domeniul asta. De fapt nici 0.01% nu se explica aici :D Dar in mare e ok.

    ReplyDelete
  43. As dori un hack pentru facebook daca se poate va rog!

    ReplyDelete
  44. Imi poti spune te rog cum te numesti pe facebook ? Sunt foarte interesat de meseria asta, vreau sa devin cat mai bun in domeniul asta. Stiu si limba engleza dar nu perfect..! Sper sa vezi cat mai repede mesajul.

    ReplyDelete
  45. si eu vreau sa invat aceasta meserie , cred ca, mi se potriveste...numai bine , zic eu sa facem un forum serios ceva sa vorbim,sa discutam ce si cum cume mai bine asa, sau altfel sau vine altul cu o idee noua etc, toata stima si felicitarile mele

    ReplyDelete
  46. ssi inca ceva , as vrea sa folosesc linux dar ca ma incurc in el...tu ce parere ai? ce varianta exista vreun manual mai explicit????

    ReplyDelete
    Replies
    1. salut !
      as dori sa iau legatura cu tine, pot plati ! doresc sa deprind anumite cunostinte in IT de care am nevoie. voi detalia daca e cazul, adresa mea de mail este nico.nebuna@yahoo.com

      Delete
  47. Aș dori și eu să devin hacker....aș dori să imi dați id-ul dvs de facebook și să mă învățați

    ReplyDelete
  48. Nu e nici o problema daca folosesc kali linux pe virtual box?

    ReplyDelete
  49. Nu e nici o problema daca folosesc kali linux pe virtual box?

    ReplyDelete
  50. Salut omule ! Mai traiesti? Daca da atunci as dori sa-mi dai adresa ta de Facebook deoarece sunt foarte interesar de acest domeniu si cred ca am putea si m-ai putea invata mai multe in privat. Multumesc!

    ReplyDelete
  51. eu am de invatat stiu cateva despre programare si despre sistemele de Windows ,mac,si android stiu sa intru si in sistemul de linux pentru android
    dar stii cum ii vorba aia singur inveti cel mai bine.
    de si nam multa scoala imi asum riscurile
    si promit ca nu voi folosi nimic impotriva nimanui poate imi fac o meserie din asta
    cu totusi multumesc de pagina este foarte folositoare

    ReplyDelete
  52. Care este facebookul tau?

    ReplyDelete
  53. Salut,am vrut sa te intreb daca pentru inceput este necesara limba engleza?

    ReplyDelete
  54. Salut!
    Dorinta mea de mic copil este sa devin hacker si am cautat pana acum o persoana care sa imi dea sfaturi despre cum sa devii hacker,si uite ca am gasit.Ai putea sa imi lasi facebook-ul tau sa discutam despre acest subiect?

    ReplyDelete
  55. Salut!Sunt interesat si vreau cu orice pret sa devin hacker.Faza e ca am primit pc-ul de aproape 2 ani si nu prea m-am axat pe el,mai mult m-am axat pe jocuri si intr-un fel imi pare rau.Nu prea stiu sa umblu pe e,cand am cea mai mica problema imi chem un prieten.Daca poti sa ma ajuti sa ma ajuti ti-am lasat mesaj pe facebook .

    ReplyDelete
  56. Un id de Facebook te rog ca chiar as avea nevoie de niste sfaturi

    ReplyDelete
  57. Cum pot luoa și eu contact cu tine pentru mai multe informați și indicați

    ReplyDelete
  58. salut e foarte interesant ce ai scris aici crezi ca ma poti ajuta te rog sa nteleg mai bine tainele acestei "meserii" daca o putem numi asa

    ReplyDelete
  59. Salut unde te pot si eu contacta ?

    ReplyDelete
  60. As vrea si eu sa invat si sa devin mai expert ma puteti ajuta?

    ReplyDelete